Ogólne warunki handlowe
Sklep internetowy www.freylish.pl
I. Identyfikacja handlowca
1.1. Niniejsze Ogólne Warunki Handlowe (zwane dalej „OWH”) regulują stosunki prawne pomiędzy spółką
Nazwa firmy: Freylish s. z o.o.
Siedziba: Lermontovova 3, Bratysława - dzielnica Stare Miasto 811 05, Republika Słowacka
Zarejestrowana w Rejestrze Handlowym Sądu Miejskiego Bratysława III, Oddział Spółek, Numer akt 162637/B
REGON: 54756529
NIP: SK2121779781
Rachunek bankowy: Tatra Banka, SK61 1100 0000 0029 4513 0575, 2945130575/1100, Swift: TATRSKBX
Sprzedawca jest płatnikiem podatku od wartości dodanej
(zwany dalej „Sprzedawcą” lub „Handlowcem”) oraz każdą osobą, która jest Nabywcą produktów oferowanych przez Sprzedawcę na Stronie Internetowej Sprzedawcy i która występuje w pozycji konsumenta w rozumieniu pozostałych postanowień niniejszych Ogólnych Warunków Handlowych oraz stosownych przepisów prawa definiujących konsumenta, w ramach obowiązującego ustawodawstwa Republiki Słowackiej, w szczególności przepisów: Ustawy nr 108/2024 Dz.U. o ochronie konsumentów oraz o zmianie i uzupełnieniu niektórych ustaw, ze zmianami, Ustawa nr 40/1964 Dz.U. Kodeksu cywilnego z późniejszymi zmianami.
1.2. Adres e-mail i numer telefonu kontaktowego Sprzedawcy:
Adres e-mail: hello@freylish.eu
Telefon. Nie.: + 421951003275
1.3 Adres do przesyłania dokumentów, składania reklamacji i odstąpienia od umów to:
Freylish sro, POBOX 3, 97217 Kanianka, Republika Słowacka
2.1. Dla celów niniejszych ogólnych warunków handlowych Sprzedawca, zgodnie z ustawą nr 108/2024 Dz.U. ze zmianami ustala i definiuje następujące terminy:
2.2. Umową zawieraną na odległość jest umowa zawarta między sprzedawcą a konsumentem wyłącznie za pomocą jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość, bez jednoczesnej fizycznej obecności sprzedawcy i konsumenta, w szczególności z wykorzystaniem interfejsu internetowego, poczty elektronicznej, telefonu, faksu, listu lub katalogu ofertowego.
2.3. Handlowiec (zwany dalej „Sprzedawcą”) to podmiot, który w związku z umową konsumencką, zobowiązaniem z niej wynikającym lub zwyczajem handlowym działa w zakresie swojej działalności gospodarczej lub zawodowej, także za pośrednictwem innej osoby działającej w jej imieniu lub na jej rzecz.
2.4. Konsumentem jest osoba fizyczna, która w związku z umową konsumencką, zobowiązaniem z niej wynikającym lub praktyką gospodarczą nie działa w ramach swojej działalności gospodarczej lub zawodowej.
2.5. Umową konsumencką jest każda umowa, niezależnie od jej formy prawnej, zawarta pomiędzy przedsiębiorcą a konsumentem.
2.6. Termin Sklep Internetowy jest tożsamy z terminem Sklep Elektroniczny i terminem Strona Internetowa.
2.7. Kupującym jest każda osoba (fizyczna lub prawna), która złożyła zamówienie, w szczególności korzystając ze strony internetowej Sprzedawcy lub innych środków porozumiewania się na odległość.
2.8. Przez trwały nośnik rozumie się środek umożliwiający konsumentowi lub przedsiębiorcy przechowywanie informacji kierowanych do niego przez czas odpowiadający celowi, jakim te informacje służą, i w sposób umożliwiający ich odtworzenie w niezmienionej postaci i wykorzystywanie w przyszłości, w szczególności dokument, pocztę elektroniczną, pamięć USB, płytę CD, płytę DVD, kartę pamięci oraz dysk twardy komputera.
III. Postanowienia podstawowe
3.1. Niniejsze Ogólne Warunki Handlowe regulują stosunki prawne pomiędzy Kupującymi będącymi konsumentami a Sprzedawcą.
3.2. Stosunki umowne (oraz inne stosunki prawne mogące wynikać ze stosunku umownego) z Kupującymi, którzy nie działają w charakterze konsumentów, podlegają postanowieniom ustawy nr 513/1991 Dz.U. Kodeks handlowy z późniejszymi zmianami.
IV. Zamówienie produktu – zawarcie umowy kupna
4.1. Propozycją zawarcia umowy sprzedaży składaną przez Kupującego jest złożenie przez Kupującego zamówienia na produkty, dokonane przede wszystkim za pośrednictwem strony internetowej Sprzedawcy, albo innych środków porozumiewania się na odległość.
4.2 . Umowa sprzedaży pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą zostaje zawarta z chwilą doręczenia Kupującemu potwierdzenia otrzymania zamówienia, które Kupujący sporządził zgodnie z pkt 4.1. niniejszego Regulaminu przez Sprzedawcę (w formie elektronicznej na adres e-mail Kupującego wskazany przez Kupującego w trakcie składania zamówienia).
V. Czas trwania umowy kupna
5.1. Umowa sprzedaży zawarta jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu w szczególności z chwilą wykonania wszystkich zobowiązań przez Sprzedającego i Kupującego. Dotyczy to w szczególności dostarczenia i zapłaty za produkty zgodnie z zawartą umową sprzedaży. Postanowienie to nie narusza uprawnień Kupującego z tytułu ustawowej odpowiedzialności Sprzedawcy za wady produktu.
VI. Informacje o cenie zakupu
6.1. Cena towarów i usług zamawianych za pośrednictwem Strony Internetowej Sprzedawcy (zwana dalej „ ceną zakupu”) podawana jest osobno dla każdego produktu i obowiązuje w chwili złożenia zamówienia przez Kupującego.
6.2. Cena zakupu towarów lub usług podana na Stronie Internetowej Sprzedawcy stanowi całkowitą cenę towarów lub usług, obejmującą wszystkie podatki, i jest wyraźnie podana na Stronie Internetowej Sprzedawcy.
Część VII. Dostawa produktu
7.1. W przypadku, gdy Kupujący wybrał formę płatności za zamówienie: płatność za pobraniem, Sprzedawca jest zobowiązany zrealizować zamówienie i dostarczyć towar Kupującemu nie później niż w terminie 30 dni od dnia zawarcia umowy sprzedaży zgodnie z pkt 2.2. i kolejnymi punktami niniejszych Ogólnych Warunków Handlowych.
7.1.1. Jeżeli Kupujący wybrał inną formę płatności za zamówienie niż za pobraniem, Sprzedawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie i dostarczyć towar Kupującemu nie później niż w terminie 30 dni od dnia zawarcia umowy sprzedaży zgodnie z pkt 2.2. i następnych niniejszych Ogólnych Warunków Handlowych i od zapłaty całości ceny zamówienia na rzecz Sprzedawcy. Jeżeli spełnione są obydwa warunki określone w pkt 7.1.1. niniejszych OWH ( tj. jeżeli umowa sprzedaży została zawarta i całość ceny zamówienia została zapłacona Sprzedawcy ) , Sprzedawca zobowiązany jest dostarczyć produkty Kupującemu nie później niż w terminie 30 dni od dnia spełnienia obu tych warunków.
Zwykły termin wysyłki towarów przez Sprzedawcę wynosi od 1 do 3 dni od dnia zawarcia umowy sprzedaży lub od 1 do 3 dni od dnia zapłaty Sprzedawcy całej kwoty za zamówienie.
7.2. Miejscem dostawy zamówionego towaru jest adres wskazany przez Kupującego w zamówieniu.
7.3. Sprzedawca dostarczy produkt Kupującemu (lub osobie upoważnionej przez Kupującego do odbioru produktu) własnym środkiem transportu lub za pośrednictwem osób trzecich (firm transportowych i spedycyjnych).
7.4. Dostarczenie produktu następuje poprzez jego odbiór przez Kupującego (lub osobę upoważnioną przez Kupującego do odbioru produktu).
7.5. Sprzedawca może wysłać Kupującemu towar, który jest aktualnie dostępny, a pozostałą część zamówienia dostarczyć dodatkowo w terminie zgodnym z terminem dostawy określonym w niniejszych OWH, jednak wyłącznie pod warunkiem, że Kupujący nie poniesie w wyniku takiego działania Sprzedawcy żadnych dodatkowych kosztów i wyłącznie, gdy Kupujący wyrazi na to zgodę.
7.6. Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć Kupującemu towar w zamówionej ilości i jakości, wraz z dokumentami podatkowymi związanymi z zamówieniem oraz innymi dokumentami, jeżeli takowe występują, typowymi dla danych towarów lub usług.
VIII. Przeniesienie własności
8.1. Prawo własności rzeczy sprzedanej oraz ryzyko przypadkowego zniszczenia, pogorszenia i utraty rzeczy przechodzą na Kupującego z chwilą jej wydania.
IX. Metody płatności
9.1. Za towary i usługi na Stronie Internetowej Sprzedawcy można płacić w następujący sposób:
9.1.1. płatność przy odbiorze – cena 11 PLN
9.1.2. płatność online za pośrednictwem bramki płatniczej Gopay lub PayPal - cena 0 Eur
X . Wysyłka – sposoby transportu produktów i cena za ich przewóz
10.1. Do ceny nabycia towarów lub usług nie są wliczane koszty transportu i inne koszty związane z dostawą produktów.
10.2. Metody wysyłki i koszty wysyłki zamówionych produktów:
10.1.1. Formy transportu:
10.1.1.1.Dostawa do punktu odbioru – dostawa na adres na terenie Republiki Słowackiej
10.1.1.2.Usługa kurierska
10.1.2. Ceny wysyłki:
10.1.2.1. Cena za wysyłkę za pośrednictwem Packet Delivery Point – dostawa na adres na terenie Republiki Słowackiej – cena 4 EUR
10.1.2.2. Cena za wysyłkę kurierem:
Dostawa DPD– cena 17 PLN
Dostawa na adres w krajach UE – cena 22 PLN
Dostawa poza UE - cena 65 PLN
Rozdział XI. Odstąpienie kupującego od umowy sprzedaży bez podania przyczyny
11.1. Konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość oraz od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorcy bez podania przyczyny w terminie określonym w art. Punkt XII. 12.1 do 12.3 niniejszych OWH, z wyjątkiem umowy, której przedmiotem jest:
11.2. Świadczenie usługi, jeżeli usługa została w pełni wykonana, a spełnianie świadczenia rozpoczęło się przed upływem terminu do odstąpienia od umowy za wyraźną zgodą konsumenta, który oświadczył, że został należycie poinformowany, że po wyrażeniu zgody utraci prawo odstąpienia od umowy po wykonaniu w pełni świadczenia, jeżeli zgodnie z umową konsument zobowiązany jest do zapłaty ceny,
11.3. Dostawa lub świadczenie usługi, której cena zależy od wahań cen na rynku finansowym, na które przedsiębiorca nie ma wpływu, a które mogą wystąpić w okresie odstąpienia od umowy,
11.4. Dostawa towarów wyprodukowanych według specyfikacji konsumenta lub towarów wykonanych na zamówienie,
11.5. Dostawa towarów ulegających szybkiemu zepsuciu lub zniżeniu jakości,
11.6. Dostawa towarów w opakowaniu ochronnym, które nie nadaje się do zwrotu ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie ochronne zostało uszkodzone po dostarczeniu,
11.7. Dostawa towarów, które ze względu na swój charakter mogą zostać po dostarczeniu nierozłącznie połączone z innymi towarami,
11.8. Dostawa napojów alkoholowych, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy, a których dostarczenie może nastąpić najwcześniej po upływie 30 dni i których cena zależy od ruchów cen rynkowych, na które przedsiębiorca nie ma wpływu,
11.9.Wykonywanie pilnych napraw lub prac konserwacyjnych w czasie pobytu u konsumenta, o których wykonanie konsument wyraźnie poprosił przedsiębiorcę; nie dotyczy to umowy, której przedmiotem jest świadczenie innej usługi niż naprawa lub konserwacja, a także umowy, której przedmiotem jest dostawa towarów innych niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, jeżeli umowy zostały zawarte w czasie wizyty przedsiębiorcy u konsumenta, a konsument nie złożył wcześniej zamówienia na te towary lub usługi,
11.10. Dostawa nagrań dźwiękowych, nagrań wideo, nagrań audiowizualnych lub oprogramowania w opakowaniu ochronnym, które zostało uszkodzone po dostarczeniu,
11.11. Dostarczanie czasopism, z wyjątkiem dostarczania na podstawie umowy o prenumeratę,
11.12. Towary nabyte na aukcji publicznej,
11.13. Świadczenie usług w zakresie zakwaterowania w celach innych niż mieszkalne, przewozu rzeczy, najmu samochodów, świadczenia usług gastronomicznych lub świadczenia usług związanych z wypoczynkiem, jeżeli zgodnie z umową przedsiębiorca ma wykonać te usługi w oznaczonym terminie lub w oznaczonym okresie,
11.14. Dostawa treści cyfrowych, które przedsiębiorca dostarcza w innej formie niż na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się, a konsument wyraził wyraźną zgodę na rozpoczęcie spełniania świadczenia przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, oświadczył, że został należycie poinformowany, że przez wyrażenie zgody utraci prawo odstąpienia od umowy do chwili rozpoczęcia spełniania świadczenia, a przedsiębiorca dostarczył konsumentowi potwierdzenie zgodnie z § 17 ust. 1. 12 liter. b) lub ust. 13 liter. b) Ustawa nr 108/2024 Dz.U. o ochronie praw konsumentów oraz o zmianie i uzupełnieniu niektórych ustaw, ze zmianami , jeżeli konsument zgodnie z umową zobowiązany jest do zapłaty ceny.
XII. Korzystanie z prawa odstąpienia od umowy zawartej na odległość i umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorcy
12.1. Konsument może odstąpić od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorcy do dnia
a) 14 dni od daty
otrzymania towaru przez Konsumenta zgodnie z pkt 12.4.
zawarcia umowy, której przedmiotem jest świadczenie usługi,
zawarcia umowy o dostarczanie wody, która nie jest przedmiotem sprzedaży w ograniczonej objętości lub w oznaczonej ilości, oraz umowy o dostarczanie i pobór ciepła,
zawarcia umowy o dostarczenie treści cyfrowych, które przedsiębiorca dostarcza w innej formie niż na nośniku materialnym,
b) 30 dni od daty zawarcia umowy w przypadku niezapowiedzianej wizyty lub w związku z nią albo podczas wydarzenia sprzedażowego lub w związku z nim.
12.2. Jeżeli przedsiębiorca udzielił konsumentowi szczegółowych informacji o prawie odstąpienia od umowy zawartej na odległość oraz umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorcy dopiero później, nie później jednak niż przed upływem 12 miesięcy od dnia rozpoczęcia biegu terminu odstąpienia od umowy, o którym mowa w pkt 12.1, konsument może odstąpić od umowy zawartej na odległość lub umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorcy do:
a) 14 dni od dnia, w którym przedsiębiorca dodatkowo spełnił obowiązek informacyjny, jeżeli upłynął termin, o którym mowa w § 12 ust. 1 lit. a) lub
b) 30 dni od dnia, w którym przedsiębiorca dodatkowo spełnił obowiązek informacyjny, w przypadku przekroczenia terminu, o którym mowa w ust. 12.1 lit. b).
12.3. Jeżeli przedsiębiorca nie udzielił konsumentowi szczegółowych informacji o prawie odstąpienia od umowy w przypadku umowy zawartej na odległość oraz umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorcy, ani też nie skorzystał z prawa odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorcy zgodnie z ust. 12.2, konsument może odstąpić od umowy zawartej na odległość lub umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorcy w terminie 12 miesięcy od upływu terminu zgodnie z ust. 12.1.
12.4. Za moment otrzymania towaru przez konsumenta uważa się moment, w którym konsument lub wskazana przez niego osoba trzecia, z wyjątkiem przewoźnika, obejmie w posiadanie wszystkie części zamówionego towaru, albo jeśli:
a) towary zamówione przez Konsumenta w jednym zamówieniu dostarczane są osobno, w momencie odbioru towarów dostarczonych jako ostatnie,
b) dostarcza towar składający się z kilku części lub elementów – w chwili przejęcia ostatniej części lub ostatniego elementu,
c) dostarcza towary wielokrotnie w określonym przedziale czasowym, po otrzymaniu pierwszego towaru.
12.5. Konsument może odstąpić od umowy zawartej na odległość lub od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorcy, której przedmiotem jest dostarczenie rzeczy, także przed rozpoczęciem biegu terminu do odstąpienia od umowy.
12.6. Konsument może skorzystać z prawa odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorcy w formie pisemnej lub w formie zapisu na innym trwałym nośniku, a jeżeli umowa została zawarta ustnie, do wykonania prawa odstąpienia od umowy wystarczy wyraźnie sformułowane oświadczenie konsumenta, w którym wyraża on wolę odstąpienia od umowy (zwane dalej „oświadczeniem o odstąpieniu od umowy”). Konsument może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy.
12.7. Termin odstąpienia od umowy zgodnie z pkt 12.1. do 12.3. uważa się za zachowany, jeżeli konsument najpóźniej w ostatnim dniu terminu wyśle przedsiębiorcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
12.8. Konsument może odstąpić od umowy wyłącznie w odniesieniu do określonego produktu lub produktów, jeżeli przedsiębiorca dostarczył lub udostępnił wiele produktów w ramach umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa.
12.9. Ciężar dowodu w zakresie wykonania prawa odstąpienia od umowy spoczywa na konsumencie.
Rozdział XIII. Prawa i obowiązki konsumenta po odstąpieniu od umowy zawartej na odległość i umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorcy
13.1. Konsument jest zobowiązany zwrócić towar lub przekazać go przedsiębiorcy lub wskazanej przez niego osobie do odbioru nie później niż w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorcy zgodnie z pkt 12.1; Nie dotyczy to sytuacji, gdy przedsiębiorca proponuje odbiór towaru osobiście lub za pośrednictwem osoby przez niego wyznaczonej. Termin, o którym mowa w zdaniu pierwszym, uważa się za zachowany, jeżeli konsument odeśle towar do przedsiębiorcy najpóźniej w ostatnim dniu terminu.
13.2. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorcy zgodnie z pkt 12.1., konsument ponosi jedynie koszty zwrotu towaru przedsiębiorcy lub osobie wskazanej przez przedsiębiorcę do odbioru towaru; Nie dotyczy to sytuacji, gdy przedsiębiorca zgodził się sam ponieść koszty odstąpienia od umowy lub gdy przedsiębiorca nie dopełnił obowiązku informacyjnego, tj. gdy przedsiębiorca nie udzielił konsumentowi szczegółowych informacji o prawie konsumenta do odstąpienia od umowy w przypadku umowy zawartej na odległość oraz umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorcy.
13.3. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem obchodzenia się z nim w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia cech i funkcjonowania towaru; nie dotyczy to sytuacji, gdy przedsiębiorca nie dopełnił obowiązku informacyjnego zgodnie z § 15 ust. 1. 1 litera. f) ustawy nr 108/2024 Dz.U. o ochronie konsumentów oraz o zmianie i uzupełnieniu niektórych ustaw, ze zmianami.
13.4. Konsument zobowiązany jest zapłacić przedsiębiorcy cenę za świadczenie rzeczywiście spełnione do dnia doręczenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy, jeżeli konsument zgodnie z § 19 ust. 1 ustawy nr 108/2024 Dz.U. o ochronie praw konsumentów oraz o zmianie i uzupełnieniu niektórych ustaw, ze zmianami, odstępuje od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, której przedmiotem jest świadczenie usługi, dostarczanie wody nieobjętej sprzedażą w ograniczonej objętości lub w oznaczonej ilości lub dostarczanie ciepła, i przed rozpoczęciem świadczenia wyraził na to wyraźną zgodę zgodnie z § 17 ust. 1. 10 liter. c) ustawy nr 108/2024 Dz.U. o ochronie praw konsumentów oraz o zmianie i uzupełnieniu niektórych ustaw, ze zmianami. Cenę za faktycznie wykonane świadczenie oblicza się proporcjonalnie do łącznej ceny uzgodnionej w umowie. Cenę za faktycznie wykonane świadczenie oblicza się na podstawie ceny rynkowej wykonanego świadczenia, jeżeli łączna cena uzgodniona w umowie okaże się zawyżona.
13.5. Konsument nie jest zobowiązany do ponoszenia jakichkolwiek dodatkowych kosztów w związku z odstąpieniem od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa zgodnie z pkt. 11.1 z wyjątkiem zobowiązań określonych w punktach 13.1., 13.3. do 13.5. oraz zobowiązania zapłaty dodatkowych kosztów zgodnie z pkt. 14.3.
XIV. Prawa i obowiązki przedsiębiorcy po odstąpieniu konsumenta od umowy zawartej na odległość i poza lokalem przedsiębiorcy
14.1. Przedsiębiorca jest zobowiązany zwrócić konsumentowi, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, wszystkie płatności otrzymane od konsumenta na podstawie lub w związku z umową zawartą na odległość, umową zawartą poza lokalem przedsiębiorcy lub umową dodatkową, w tym koszty transportu, dostarczenia, przesyłki oraz inne koszty i opłaty.
14.2. Przedsiębiorca zobowiązany jest zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności zgodnie z pkt. 14.1. w zakresie odpowiadającym odstąpieniu od umowy, jeżeli konsument nie odstąpił od całości umowy zawartej na odległość lub od całości umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa. Przedsiębiorca nie może obciążać konsumenta dodatkowymi kosztami wysyłki, dostarczenia, opłaty pocztowej ani innymi kosztami i opłatami.
14.3. Przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów, jeżeli konsument wyraźnie wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Przedsiębiorcę. Przez koszty dodatkowe rozumie się różnicę pomiędzy kosztem dostawy wybranej przez konsumenta a kosztem najtańszego standardowego sposobu dostawy oferowanego przez przedsiębiorcę.
14.4. Przedsiębiorca nie może żądać od konsumenta zwrotu kosztów za:
a) świadczenie usługi, dostarczanie wody, która nie jest przeznaczona do sprzedaży w ograniczonej objętości lub w oznaczonej ilości, lub dostarczanie ciepła w okresie odstąpienia od umowy zgodnie z pkt 12.1. do 12.3. niezależnie od zakresu świadczonych usług, jeżeli:
przedsiębiorca nie udzielił konsumentowi informacji, o których mowa w art. 15 ust. 1. 1 litera. f) lub lit. h) Ustawy nr 108/2024 Dz.U. o ochronie konsumentów oraz o zmianie i uzupełnieniu niektórych ustaw, ze zmianami, lub
konsument nie wyraził wobec przedsiębiorcy wyraźnej zgody na rozpoczęcie świadczenia usługi lub dostarczania wody lub ciepła zgodnie z art. 17(1). 10 liter. c) Ustawa nr 108/2024 Dz.U. o ochronie konsumentów oraz o zmianie i uzupełnieniu niektórych ustaw, ze zmianami ,
b) dostarczenie całości lub części treści cyfrowych, które przedsiębiorca dostarcza w inny sposób niż na nośniku materialnym, jeżeli:
konsument nie wyraził przedsiębiorcy wyraźnej zgody na rozpoczęcie dostarczania treści cyfrowych zgodnie z art. 17(1). 10 liter. c) Ustawa nr 108/2024 Dz.U. o ochronie konsumentów oraz o zmianie i uzupełnieniu niektórych ustaw, ze zmianami,
konsument nie oświadczył, że został prawidłowo poinformowany, iż wyrażając zgodę zgodnie z pkt. 1 traci prawo odstąpienia od umowy, lub
przedsiębiorca nie dostarczył konsumentowi potwierdzenia zgodnie z art. 17(1). 12 liter. b) lub ust. 13 liter. B) Ustawa nr 108/2024 Dz.U. o ochronie konsumentów oraz o zmianie i uzupełnieniu niektórych ustaw, ze zmianami .
14.5. Przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi płatności zgodnie z pkt 14.1 w razie odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorcy, której przedmiotem jest dostarczenie rzeczy, przed dostarczeniem mu towaru albo przed dostarczeniem przez konsumenta dowodu odesłania towaru przedsiębiorcy, chyba że przedsiębiorca zaproponuje, że odbierze towar osobiście lub za pośrednictwem osoby przez niego wskazanej.
14.6. Sprzedawca zobowiązany jest do zwrotu konsumentowi dokonanych przez niego płatności zgodnie z pkt 14.1. w taki sam sposób, w jaki płacił za nie konsument; nie narusza to prawa Przedsiębiorcy do uzgodnienia z Konsumentem innego sposobu płatności, pod warunkiem, że Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z tą płatnością.
14.7. Przedsiębiorca jest obowiązany zapewnić odbiór towaru na swój koszt w terminie, o którym mowa w ust. 14.1, jeżeli na podstawie umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorcy towar został dostarczony do miejsca zamieszkania konsumenta w chwili zawarcia umowy i ze względu na charakter towaru nie można go odesłać przedsiębiorcy pocztą.
14.8. Jednostronne potrącenie roszczeń pomiędzy przedsiębiorcą a konsumentem z tytułu odstąpienia od umowy zgodnie z pkt 11.1 jest niedopuszczalne.
XV. Organ nadzorujący
15.1. Właściwym organem nadzorującym legalność działań w zakresie ochrony konsumentów jest:
Słowacki Inspektorat Inspekcji Handlowej
z siedzibą w Bratysławie dla Regionu Bratysławskiego
Bajkalská 21/A, skrytka pocztowa nr. 5, 820 07 Bratysława
Dział Nadzoru
nr telefonu 02/58 27 21 72, 02/58 27 21 04
nr faksu 02/58 27 21 70
adres e-mail: ba@soi.sk
link do przesyłania sugestii: https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti/Podajte-podnet.soi
15.2. Do właściwych organów sprawujących nadzór w zakresie jakości i bezpieczeństwa zdrowotnego
10.2. Kupujący może również kierować wszelkie skargi i sugestie bezpośrednio do Sprzedawcy na adres wskazany w pkt 1.1.2. niniejszych Ogólnych Warunków Handlowych. Sprzedawca zaleca również, aby Kupujący kierowali wszelkie skargi i sugestie (w celu przyspieszenia rozpatrzenia) na adres e-mail Sprzedawcy: hello@freylish.sk
Wszelkie skargi lub sugestie zostaną rozpatrzone i rozstrzygnięte przez Sprzedawcę w ciągu 10 dni roboczych od ich otrzymania. Sprzedawca powiadomi Kupującego o ich rozpatrzeniu w takiej samej formie, w jakiej Kupujący przesłał skargę lub sugestię Sprzedawcy.
XVI. Alternatywne rozstrzyganie sporów
16.1. Jeżeli Konsument nie jest zadowolony ze sposobu rozpatrzenia jego reklamacji przez Sprzedawcę lub uważa, że Sprzedawca naruszył jego prawa, Kupujący ma prawo zwrócić się do Sprzedawcy z żądaniem naprawienia szkody. Jeżeli Sprzedawca odpowie negatywnie na żądanie Konsumenta zgodnie z poprzednim zdaniem lub nie odpowie na takie żądanie w terminie 30 dni od daty jego wysłania do Konsumenta, Konsument ma prawo złożyć wniosek o wszczęcie pozasądowego rozstrzygania sporów zgodnie z postanowieniami § 12 ustawy nr 391/2015 Dz.U. o alternatywnych sposobach rozwiązywania sporów konsumenckich oraz o zmianie i uzupełnieniu niektórych ustaw, ze zmianami. Właściwym organem do pozasądowego rozstrzygania sporów konsumenckich ze Sprzedawcą jest Słowacka Inspekcja Handlowa (dane kontaktowe znajdują się tutaj). https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi ) lub inny właściwy upoważniony podmiot prawny zarejestrowany na liście podmiotów zajmujących się alternatywnym rozstrzyganiem sporów prowadzonej przez Ministerstwo Gospodarki Republiki Słowackiej (lista dostępna jest pod adresem http://www.mhsr.sk/ lub bezpośrednio pod adresem https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1 ).
Konsument ma prawo wybrać, z którym z wymienionych podmiotów pozasądowego rozstrzygania sporów chce się skontaktować. Aby złożyć propozycję alternatywnego rozwiązania sporu konsumenckiego, konsument może skorzystać z platformy internetowego rozstrzygania sporów dostępnej na stronie internetowej http://ec.europa.eu/consumers/odr/ lub bezpośrednio na stronie internetowej https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage .
Z pozasądowego rozstrzygania sporów może skorzystać wyłącznie Kupujący, który przy zawieraniu i wykonywaniu umowy działa w charakterze konsumenta. Alternatywne rozstrzyganie sporów ma zastosowanie wyłącznie w przypadku sporów pomiędzy konsumentem a Sprzedawcą wynikających z umowy konsumenckiej lub z nią związanych. Alternatywne rozstrzyganie sporów ma zastosowanie wyłącznie w przypadku umów zawieranych na odległość. Podmiot zajmujący się alternatywnym rozstrzyganiem sporów może odrzucić propozycję, jeżeli mierzalna wartość sporu nie przekracza 20 euro. Podmiot ARS może żądać od konsumenta uiszczenia opłaty za wszczęcie pozasądowego rozstrzygania sporów, której maksymalna wysokość wynosi 5 EUR (w tym VAT).
Wszelkie dalsze informacje dotyczące alternatywnego rozstrzygania sporów pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym - konsumentem wynikających z Umowy Kupna jako umowy konsumenckiej lub związanych z Umową Kupna jako umową konsumencką znajdują się na stronie internetowej Ministerstwa Gospodarki Republiki Słowackiej www.mhsr.sk oraz w ustawie nr 391/2015 Dz.U. o alternatywnych sposobach rozwiązywania sporów konsumenckich oraz o zmianie i uzupełnieniu niektórych ustaw, ze zmianami.
XVII. Postanowienia uzupełniające
17.1 . Sprzedawca nie będzie zawierał umowy kupna ani nie będzie prowadził sprzedaży, pośrednictwa ani dostawy napojów alkoholowych/produktów/, wyrobów tytoniowych i innych produktów osobom (Kupującym), które w chwili zawarcia umowy kupna i sprzedaży nie ukończyły 18 roku życia, a których sprzedaż osobom poniżej 18 roku życia jest zabroniona zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa Republiki Słowackiej. W związku z powyższym Sprzedawca zweryfikuje, czy Kupujący spełnił warunek ukończenia 18 roku życia poprzez sprawdzenie wieku na podstawie dokumentu tożsamości Kupującego /dowodu osobistego lub paszportu/ przy przekazywaniu zamówienia Kupującemu. Sprzedawca dokona powyższego za pośrednictwem osoby upoważnionej, która dostarczy zamówienie Kupującemu. Jeżeli Kupujący jest osobą niepełnoletnią lub nie udowodni lub odmówi udowodnienia swojego wieku, Sprzedawca nie dostarczy zamówienia Kupującemu, a umowa kupna wygasa.
XVIII. Informacje o przyjętych kodeksach
18.1. Sprzedawca informuje konsumentów, że nie istnieją żadne szczególne kodeksy postępowania, do których przestrzegania zobowiązał się Sprzedawca, przy czym przez kodeks postępowania rozumie się umowę lub zbiór reguł, które określają zachowanie Sprzedawcy, który zobowiązał się do przestrzegania tego kodeksu postępowania w odniesieniu do jednej lub większej liczby określonych praktyk biznesowych lub sektorów działalności, jeżeli nie są one ustanowione w ustawie lub innym przepisie prawnym lub akcie organu administracji publicznej, do których przestrzegania Sprzedawca zobowiązał się, oraz sposób, w jaki konsument może zapoznać się z nimi lub uzyskać ich tekst.
XIX. Oceny produktów konsumenckich
19.1. Sprzedawca nie kontroluje i nie ogranicza opinii o produkcie wyłącznie do osób, które zakupiły produkt od sprzedawcy.
XX. Postanowienia końcowe
20.1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu. Obowiązek pisemnego powiadomienia o zmianie Ogólnych Warunków Handlowych następuje poprzez zamieszczenie informacji na Stronie Internetowej Sprzedawcy. W przypadku zmiany Ogólnych Warunków Handlowych, do stosunków pomiędzy Kupującym a Sprzedającym stosuje się Ogólne Warunki Handlowe obowiązujące od chwili zawarcia Umowy Kupna-Sprzedaży aż do momentu jej rozwiązania.
20.2. Niniejsze Ogólne Warunki Handlowe stanowią integralną część Procedury Rozpatrywania Reklamacji oraz Zasad i Instrukcji Ochrony Danych Osobowych niniejszej Witryny. Dokumenty - Procedura składania skarg oraz Zasady i instrukcje dotyczące ochrony danych osobowych niniejszej Strony Internetowej są publikowane w domenie Strony Internetowej Sprzedawcy.
20.3. Niniejsze Ogólne Warunki Handlowe wchodzą w życie z chwilą ich opublikowania na Stronie Internetowej Sprzedawcy w dniu 01.07.2024 r.