-20% zniżki z kodem: FREY20 Zobacz ofertę tutaj →
-20% zniżki z kodem: FREY20 Zobacz ofertę tutaj →
-20% zniżki z kodem: FREY20 Zobacz ofertę tutaj →
-20% zniżki z kodem: FREY20 Zobacz ofertę tutaj →

WSZYSTKIE PRODUKTY

WSZYSTKIE PRODUKTY

NOWOŚCI

NOWOŚCI

KORZYSTNE PAKIETY

KORZYSTNE PAKIETY

Akcesoria

Akcesoria
KOSZYK
Brak produktów w koszyku

REGULAMIN REKLAMACJI

REGULAMIN REKLAMACJI

Sklep internetowy www.freylish.pl

I. Identyfikacja sprzedącego

 

1.1. Niniejszy Regulamin Reklamacji (zwana dalej „RR”) reguluje stosunki prawne pomiędzy Spółką:

 

Nazwa firmy: Freylish s. z o.o.
Siedziba: Lermontovova 3, Bratysława - dzielnica Stare Miasto 811 05, Republika Słowacka

Zarejestrowana w Rejestrze Handlowym Sądu Miejskiego Bratysława III, Oddział Sro , Numer akt: 162637/B
Numer REGON: 54756529

NIP: SK2121779781
Rachunek bankowy: Tatra Banka, SK61 1100 0000 0029 4513 0575, 2945130575/1100, Swift : TATRSKBX

 

(zwany dalej „Sprzedawcą” lub „Handlowcem”) oraz każdą osobą, która jest Konsumentem produktów oferowanych przez Sprzedawcę na Stronie Internetowej Sprzedawcy i która działa w pozycji konsumenta w rozumieniu pozostałych postanowień niniejszych Ogólnych Warunków Handlowych oraz stosownych przepisów prawa definiujących konsumenta, w ramach obowiązującego ustawodawstwa Republiki Słowackiej, w szczególności przepisów: Ustawy nr 108/2024 Dz.U. o ochronie konsumentów oraz o zmianie i uzupełnieniu niektórych ustaw, z późniejszymi zmianami, ustawa nr 40/1964 Dz.U. Kodeks cywilny ze zmianami, z zastrzeżeniem pkt 4.4. niniejszej Procedury Reklamacyjnej, która reguluje stosunki prawne pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym nie występującym w charakterze konsumenta.

 

1.2. Adres e-mail i numer telefonu kontaktowego Sprzedawcy:

 

Adres e-mail: hello@freylish.eu

Telefon. nr: +421951003275

 

1.3 Adres do przesyłania dokumentów, składania reklamacji i odstąpienia od umów to:

 

Freylish sro, POBOX 3, 97217 Kanianka, Republika Słowacka

 

II. Postanowienia podstawowe

 

2.1. Niniejsza procedura reklamacyjna reguluje stosunki prawne pomiędzy Klientami będącymi konsumentami a Sprzedawcą.

III. Korzystanie z prawa do odpowiedzialności z tytułu rękojmi

3.1. Kupujący może skorzystać z prawa do odpowiedzialności z tytułu rękojmi, tylko jeśli złożył skargę w związku z wadą bezzwłocznie, najpóźniej do 24 miesięcy od odbioru produktu. Jeśli nie zareklamuje wady w tym terminie, rękojmia przestaje obowiązywać.

 

IV. Rękojmia za wady produktu

4.1. Sprzedawca odpowiada za każdą wadę, którą sprzedany przedmiot ma w chwili wydania przedmiotu i która ujawni się w ciągu dwóch lat od wydania przedmiotu.

4.2. Jeżeli przedmiotem sprzedaży jest produkt z elementami cyfrowymi, której treść cyfrowa ma być dostarczana lub usługa cyfrowa ma być świadczona w sposób ciągły przez uzgodniony czas, Sprzedawca odpowiada za każdą wadę treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, która wystąpi lub ujawni się w ciągu całego uzgodnionego czasu, nie później jednak niż przez dwa lata od dostarczenia produktu z elementami cyfrowymi.

4.3. W przypadku rzeczy używanej strony mogą ustalić krótszy okres odpowiedzialności sprzedawcy za wady niż w pkt 4.1 i 4.2, nie krótszego jednak niż jeden rok od wydania rzeczy.

4.4. Sprzedawca odpowiada za każdą wadę, którą sprzedany przedmiot posiada w chwili wydania go Kupującemu i która ujawni się w ciągu 6 miesięcy od wydania przedmiotu, jeśli Kupujący nie działa w charakterze konsumenta.

V. Uprawnienia z tytułu rękojmi

5.1. Jeżeli Sprzedawca odpowiada za wadę rzeczy sprzedanej, Kupujący ma prawo żądać usunięcia wady przez naprawę lub wymianę, prawo do odpowiedniego obniżenia ceny zakupu lub prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży.

5.2. Kupujący może odmówić zapłaty ceny kupna lub jej części do czasu wykonania przez Sprzedawcę obowiązków wynikających z rękojmi, chyba że Kupujący pozostaje w zwłoce z zapłatą ceny kupna lub jej części w chwili ujawnienia wady. Kupujący zobowiązany jest do zapłaty ceny kupna bez zbędnej zwłoki po wykonaniu przez Sprzedającego jego zobowiązań.

5.3. Kupujący może skorzystać z uprawnień z tytułu rękojmi, w tym z uprawnień określonych w pkt 5.2, wyłącznie jeżeli zgłosił wadę w ciągu dwóch miesięcy od jej wykrycia, najpóźniej przed upływem terminu, o którym mowa w pkt 4.1 do 4.3 niniejszego Regulaminu.

5.4. Wykonywanie uprawnień z tytułu rękojmi nie wyłącza prawa Kupującego do dochodzenia odszkodowania za szkodę poniesioną w wyniku wystąpienia wady.

VI. Stwierdzenie wady

6.1. Zgłoszenia wady można dokonać w każdym zakładzie Sprzedawcy, u innej osoby, o której Sprzedawca zawiadomił Kupującego przed zawarciem umowy lub przed wysłaniem zamówienia, albo za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość pod adresem siedziby lub miejsca prowadzenia działalności Sprzedawcy albo pod innym adresem, o którym Sprzedawca zawiadomił Kupującego przy zawarciu umowy lub po zawarciu umowy.

6.2. Jeżeli Kupujący złożył reklamację drogą pocztową, a Sprzedawca odmówił przyjęcia przesyłki, uważa się, że przesyłka została doręczona w dniu odmowy jej przyjęcia.

6.3. Sprzedawca zobowiązany jest niezwłocznie po zgłoszeniu wady przez Kupującego pisemnie potwierdzić jej istnienie. Sprzedawca powinien wskazać w potwierdzeniu zgłoszenia wady termin, w którym wada musi zostać usunięta zgodnie z paragrafem 507(1). 1, Ustawa nr 40/1964 Dz.U. Kodeksu cywilnego w brzmieniu zmieniony. Termin zawiadomienia, o którym mowa w zdaniu poprzednim, nie może być dłuższy niż 30 dni od dnia zawiadomienia o wadzie, chyba że dłuższy termin jest uzasadniony obiektywną przyczyną, na którą Sprzedawca nie ma wpływu.

6.4. Jeżeli Sprzedawca odmówi przyjęcia odpowiedzialności z tytułu rękojmi, powiadomi Kupującego na piśmie o przyczynach odmowy. Jeżeli Kupujący udowodni odpowiedzialność Sprzedawcy za wadę za pomocą opinii biegłego lub opinii zawodowej wydanej przez osobę uprawnioną, upoważnioną lub powiadomioną, może on wskazać wadę ponownie, a Sprzedawca nie może zaprzeczyć odpowiedzialności za wadę; za wielokrotne wskazywanie wady, § 621 ust. 3, Ustawa nr 108/2024 Dz.U. o ochronie praw konsumentów oraz o zmianie i uzupełnieniu niektórych ustaw, z późniejszymi zmianami, nie stosuje się. Koszty ponoszone przez konsumenta w związku z opinią eksperta i opinią zawodową pokrywane są zgodnie z art. 509(1). 2 ustawy nr 40/1964 Dz.U. Kodeksu cywilnego ze zmianami.

6.5. Jeżeli przed zawarciem umowy, a w przypadku gdy umowa jest zawierana na podstawie zamówienia kupującego – przed wysłaniem zamówienia, sprzedawca poinformował kupującego, że wady mogą być zgłoszone również innej osobie, działania lub zaniechania tej osoby uważa się za działania lub zaniechania sprzedawcy dla celów odpowiedzialności za wady.

Część VII. Usuwanie wad

7.1. Kupujący ma prawo wybrać sposób usunięcia wady poprzez wymianę rzeczy lub jej naprawę. Kupujący nie może wybrać sposobu usunięcia wady, który jest niedostępny lub wymagałby dla Sprzedawcy nadmiernych kosztów w porównaniu z innym sposobem usunięcia wady, biorąc pod uwagę wszystkie okoliczności, w szczególności wartość, jaką rzecz miałaby bez wady, stopień wady oraz to, czy inny sposób usunięcia wady naraziłby kupującego na znaczne trudności.

7.2. Sprzedawca może odmówić usunięcia wady, jeżeli naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów, biorąc pod uwagę wszystkie okoliczności, w tym również okoliczności, o których mowa w pkt 7.1., drugie zdanie.

7.3. Sprzedawca naprawi lub wymieni rzecz w rozsądnym terminie po zgłoszeniu przez Kupującego wady, bezpłatnie, na własny koszt i bez narażania Kupującego na poważne niedogodności, biorąc pod uwagę charakter rzeczy i cel, w jakim Kupujący nabył rzecz.

7.4. W celu dokonania naprawy lub wymiany Kupujący zobowiązany jest przekazać lub udostępnić przedmiot Sprzedawcy lub osobie zgodnie z sekcją 622(1). 5 ustawy nr 108/2024 Dz.U. o ochronie praw konsumentów oraz o zmianie i uzupełnieniu niektórych ustaw, ze zmianami. Koszty przejęcia przedmiotu ponosi Sprzedawca.

7.5. Sprzedawca dostarczy Kupującemu naprawiony przedmiot lub przedmiot zastępczy na własny koszt, w taki sam lub podobny sposób, w jaki Kupujący dostarczył przedmiot wadliwy, chyba że strony uzgodnią inaczej. Jeżeli Kupujący nie odbierze rzeczy w terminie sześciu miesięcy od dnia, w którym miał ją odebrać, Sprzedawca może sprzedać rzecz. Jeżeli przedmiot jest większej wartości, Sprzedawca powiadomi Kupującego o zamiarze sprzedaży z wyprzedzeniem i wyznaczy mu dodatkowy, rozsądny termin na przejęcie przedmiotu. Sprzedawca jest zobowiązany niezwłocznie po dokonaniu sprzedaży zapłacić Kupującemu kwotę uzyskaną ze sprzedaży przedmiotu, po potrąceniu uzasadnionych kosztów jego przechowywania i sprzedaży, jeżeli Kupujący skorzysta z prawa do udziału w kwocie uzyskanej ze sprzedaży w rozsądnym terminie określonym przez Sprzedawcę w zawiadomieniu o zamiarze sprzedaży przedmiotu. Sprzedawca może zniszczyć przedmiot na własny koszt, jeżeli nie został on sprzedany lub jeżeli spodziewany dochód ze sprzedaży nie jest wystarczający na pokrycie kosztów, jakie Sprzedawca zasadnie poniósł na przechowywanie przedmiotu, ani kosztów, jakie sprzedawca musiałby ponieść w związku z jego sprzedażą.

7.6. W przypadku usunięcia wady Sprzedawca zapewni demontaż rzeczy i zamontowanie naprawionej rzeczy lub wymianę rzeczy, jeżeli wymiana lub naprawa wymaga demontażu rzeczy wadliwej , która została zamontowana zgodnie ze swoim charakterem i przeznaczeniem, zanim wada się ujawniła. Sprzedawca i Kupujący mogą uzgodnić, że demontaż przedmiotu i instalacja naprawionego lub wymienionego przedmiotu zostaną przeprowadzone przez Kupującego na koszt i ryzyko Sprzedawcy.

7.7. W przypadku usunięcia wady poprzez wymianę rzeczy na nową, Sprzedawca nie jest uprawniony do żądania odszkodowania za szkodę wynikłą z normalnego zużycia rzeczy oraz do żądania odszkodowania za normalne użytkowanie rzeczy przed jej wymianą.

7.8. Sprzedawca odpowiada za wady rzeczy wymienionej zgodnie z § 619 ustawy nr 108/2024 Dz.U. o ochronie praw konsumentów oraz o zmianie i uzupełnieniu niektórych ustaw, ze zmianami.

7.9. Kupujący ma prawo do odpowiedniego rabatu od ceny zakupu lub może odstąpić od umowy zakupu bez wyznaczania dodatkowego terminu zgodnie z paragrafem 517(1). 1 , Ustawa nr 40/1964 Dz.U. Kodeks cywilny w brzmieniu zmienionym , jeżeli

a) Sprzedawca nie naprawił lub nie wymienił towaru,

b) Sprzedawca nie naprawił lub nie wymienił przedmiotu zgodnie z paragrafem 623(1). 4 i 6 ustawy nr 108/2024 Dz.U. o ochronie praw konsumentów oraz o zmianie i uzupełnieniu niektórych ustaw, ze zmianami,

c) Sprzedawca odmówił usunięcia wady zgodnie z art. 623(1). 2 ustawy nr 108/2024 Dz.U. o ochronie praw konsumentów oraz o zmianie i uzupełnieniu niektórych ustaw, ze zmianami,

d) rzecz pomimo naprawy lub wymiany posiada tę samą wadę,

e) wada jest na tyle poważna, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie ceny zakupu lub odstąpienie od umowy sprzedaży, lub

f) Sprzedawca oświadczył lub z okoliczności wynika, że nie usunie wady w rozsądnym czasie lub bez narażenia Kupującego na poważne trudności.

7.10. Obniżka ceny zakupu musi być proporcjonalna do różnicy między wartością sprzedanej rzeczy a wartością, jaką miałaby ta rzecz, gdyby była wolna od wad.

7.11. Kupujący nie może odstąpić od umowy sprzedaży zgodnie z pkt 7.9, jeżeli brał udział w powstaniu wady lub jeżeli wada jest nieistotna. Ciężar dowodu, że Kupujący przyczynił się do powstania wady i że wada jest nieistotna, spoczywa na Sprzedawcy.

7.12. Jeżeli umowa dotyczy zakupu wielu rzeczy, Kupujący może od niej odstąpić tylko w odniesieniu do rzeczy wadliwej . W odniesieniu do innych rzeczy może on odstąpić od umowy tylko wtedy, gdy nie można oczekiwać, że będzie zainteresowany zatrzymaniem pozostałych rzeczy bez rzeczy wadliwej .

7.13. Po odstąpieniu od umowy lub jej części Kupujący jest zobowiązany zwrócić rzecz Sprzedawcy na koszt Sprzedawcy. Sprzedawca zapewni demontaż rzeczy, która została zamontowana zgodnie z jej charakterem i przeznaczeniem, zanim wada stała się widoczna. Jeżeli Sprzedawca nie odbierze przedmiotu w stanowionym terminie, Kupujący może zorganizować odbiór przedmiotu i dostarczenie go sprzedawcy na koszt i ryzyko Sprzedawcy.

7.14. W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca zwróci Kupującemu kwotę zakupu nie później niż w terminie 14 dni od daty zwrotu rzeczy Sprzedawcy lub od daty udowodnienia, że Kupujący odesłał rzecz sprzedawcy, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

7.15. Sprzedawca zwróci Kupującemu kwotę zakupu lub udzieli mu rabatu od ceny zakupu w taki sam sposób, w jaki Kupujący zapłacił za towar, chyba że Kupujący wyraźnie zgodzi się na inną formę płatności. Wszystkie koszty związane z płatnością ponosi Sprzedawca.

7.16. Sprzedawca nie jest uprawniony do żądania odszkodowania za szkodę wynikłą z normalnego zużycia rzeczy oraz odszkodowania za normalne korzystanie z rzeczy przed odstąpieniem od umowy sprzedaży.

VIII. Rękojmia w przypadku produktów cyfrowych

8.1. Sprzedawca odpowiada za każdą wadę produktu cyfrowego, która ma miejsce w chwili jego dostarczenia i która ujawni się w ciągu dwóch lat od jego dostarczenia, bez względu na to, czy jest to produkt cyfrowy dostarczony jednorazowo czy jako zestaw oddzielnych usług.

8.2. Sprzedawca jest obowiązany usunąć wadę produktu cyfrowego w odpowiednim terminie od momentu zgłoszenia wady przez Klienta, bezpłatnie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta, biorąc pod uwagę charakter wykonania cyfrowego i cel, w którym Klient zakupił produkt cyfrowy.

8.3. Sprzedawca może odmówić usunięcia wady, jeżeli usunięcie wady jest niemożliwe albo wymagałoby od niego nadmiernych kosztów, biorąc pod uwagę wszystkie okoliczności, w szczególności wartość, jaką miałoby wykonanie cyfrowe bez wady, i stopień istotności wady.

IX. Rękojmia w przypadku usług

9.1. Wykonawca odpowiada za wszelkie wady, jakie rzecz będzie miała w chwili odbioru przez Klienta.

 

9.2. Jeśli wada ujawni się do momentu upłynięcia 24 miesięcy od dnia, kiedy Klient powinien był rzecz odebrać, zakłada się, że wada powstała jeszcze przed odbiorem produktu przez Klienta. Tego założenia nie stosuje się w sytuacji, kiedy udowodni się, że było inaczej, albo jeśli założenie to jest sprzeczne z cechami produktu lub wady.

 

X. Postanowienia końcowe

10.1. Niniejszy Regulamin Reklamacji stanowi integralną część Ogólnych Warunków Handlowych oraz Zasad i Instrukcji Ochrony Danych Osobowych niniejszej Strony Internetowej. Dokumenty - Ogólne Warunki Handlowe, Polityka Prywatności i Instrukcje niniejszej Strony Internetowej są publikowane w domenie Strony Internetowej Sprzedawcy.

10.2. Niniejszy Regulamin Reklamacji obowiązuje od momentu jego opublikowania na Stronie Internetowej Sprzedawcy w dniu 01.07.2024 r.

 

Ten sklep internetowy jest certyfikowany http://www.pravoeshopov.sk

 

 

DOSTAWA

W CIĄGU 3 DNI
BEZPŁATNA WYSYŁKA

POWYŻEJ 240 PLN
14 DNI
NA ZWROT